Achmea koos er in 2013 met zijn divisie Zorg & Gezondheid voor om grenzen te stellen aan de premieverlagingen en een gezond rendement op de klantenportefeuille voorop te stellen. Een afnemend klantenbestand was daarom een logisch gevolg van deze keuze. De enige beoogde groei moest uit het directe online-kanaal komen. Als Online-Marktmanager a.i. was ik zes maanden verantwoordelijk voor de acquisitie van 35.000 nieuwe verzekerden met de merken Agis en TakeCareNow! (jongeren), met een marketingbudget van ca. 3 miljoen euro.

agis campagneSamen met de online-specialisten en Verkoop, ontwikkelden we display campagnes en zetten we SEA/SEO, affiliaties, remarketing in en maakten we afspraken met de vergelijkingssites (o.a. Independer, Consumentenbond, Verzekeringssite). Resultaat: ondanks de grotere premie-afstand met de concurrentie, haalden we de doelstelling.

Later dat jaar maakte Achmea de keuze het Agis-merk op te laten gaan in Zilveren Kruis.

 

Referentie opdrachtgever (dhr. L. van Woensel): In de laatste commerciële campagne van de merk Agis werkten Marcel en ik intensief samen. Als manager marktbewerking koos ik voor zijn inhuur als online-marktmanager. Hij beschikt over goede combinatie van commercieel strategisch denken en heeft een daadkrachtig voorkomen. Hij opereert snel, doet dit soepel, in nauwe samenwerking met de collega’s uit verschillende teams. Wat mij positief opvalt is dat hij een stevige sales-drive heeft die hij weet te combineren met zowel propositie-inhoud als branding. De verbinding van sales, product en merk die Marcel maakt is zeldzaam. Juist dit is essentieel binnen marketing om succesvol te zijn. Marcel is een ondernemer die gas geeft en daardoor onze online salestargets overtrof.